Slik går du frem for å bli vikar hos Anestesispesialisten

Slik går du frem for å bli vikar hos Anestesispesialisten

Anestesispesialisten leier ut helsepersonell og anestesitjenester til sykehus og klinikker i Norge og Sverige. Vi tilbyr en enkel og oversiktlig plattform der leger og sykepleiere kan ta på seg midlertidige oppdrag under ordnede arbeidsforhold. De siste årene har vi etablert oss som en profesjonell aktør, og er blitt et kjent navn i bransjen. Stadig flere klinikker ser verdien i å kunne leie inn kompetent personell ved behov. Det fører til at oppdragsmengden vår vokser, og at vi alltid er på utkikk etter nye dyktige vikarer. 

Er du interessert i å ta på deg midlertidige oppdrag, for eksempel ved siden av annen jobb eller pensjonisttilværelse? Her kan du lese om hvordan du går frem for å registrere deg som vikar hos oss. Har du spørsmål er det bare å sende oss en e-post.

Hvem kan bli vikar hos oss?

Som navnet vårt tilsier startet vi virksomheten med å leie ut anestesisykepleiere og -leger, og majoriteten av våre vikarer er spesialister på anestesi. Nå ser vi at etterspørselen etter midlertidig personell er i endring, og at sykehus og klinikker ønsker å kunne leie team som dekker hele verdikjeden med spesialister også utover det som handler om anestesi. Derfor er vi i gang med å ekspandere slik at vi kan levere det samarbeidspartnerne våre vil ha.

For oss er det alltid ønskelig å tilknytte oss nye dyktige anestesileger og -sykepleiere. I tillegg har vi et stort ønske om å inngå samarbeid med blant annet operasjonssykepleiere, intensivsykepleiere og sykepleiere som har erfaring med postoperativt arbeid. 

Les mer om hvordan det er å jobbe som vikar hos oss her. 

Alle samarbeid starter med en første henvendelse

Hvis du er nysgjerrig på om et samarbeid med oss er noe som kan passe for deg, vil vi at du tar kontakt. På nåværende tidspunkt har vi ingen automatisert måte å søke på, så alle våre samarbeid starter med en innledende telefonsamtale. Dette er naturligvis helt uforpliktende. Under samtalen vil vår eier og daglige leder Stefan Hauptig forklare litt om hvordan alt fungerer, samtidig som du har muligheten til å stille dine egne spørsmål. Sammen kommer vi frem til om det er aktuelt for deg å fortsette søknadsprosessen.

Søknad, CV og referansesjekk

Etter den innledende samtalen vil vi be deg om å sende oss en søknad med CV og noen referanser vi kan kontakte. Det er viktig for oss å gjøre en grundig vurdering av alle vikarer vi har i vår base. Dette er for å opprettholde gode arbeidsforhold for vikarene vi allerede er tilknyttet, og for at vi skal kunne garantere personell av høy kvalitet til klinikkene vi samarbeider med.

Selv om faglig kompetanse naturligvis er helt avgjørende, vil personlig egnethet også spille inn når vi vurderer potensielle vikarer. Å jobbe oppdragsbasert, slik du vil gjøre hos oss, krever at du er i stand til å ta trygge og selvstendige beslutninger. Du må også kunne være fleksibel på hvem du jobber sammen med og være i stand til å tilpasse deg nye team og arbeidsplasser. 

For deg som vikar gir rutinene våre rundt nye samarbeid en ekstra trygghet. Du kan stole på at vi har gjort den samme grundige vurderingen som vi gjør av deg, både av alle dine nye kollegaer og klinikkene du potensielt skal jobbe på. Vi opplever høy tilfredshet og lojalitet blant våre vikarer, og tar det som et tegn på at rutinene våre fungerer.

Skrive samarbeidskontrakt

Dersom vi beslutter at vi vil inngå et samarbeid med deg, er neste steg i prosessen av vi skriver en samarbeidskontrakt. Her vil rammene for samarbeidet nedtegnes, for å sikre ryddige arbeidsforhold for alle parter. 

Alle som jobber gjennom oss må ha etablert enkeltmannsforetak, slik at de kan fakturere oss for oppdragene de utfører. Har du ikke dette fra tidligere, er det på tide å etablere det nå.

Tilgang til vårt egenutviklede IKT-system – Aneweb

Når alle formaliteter er på plass og enkeltmannsforetaket ditt er etablert, er du klar til å begynne og jobbe. Du vil få innlogging til Aneweb, som er vårt egenutviklede IKT-system. Det er her vi publiserer alle tilgjengelige oppdrag med nødvendig informasjon, og du kan booke deg selv til de oppdragene du ønsker å ta. 

Oppdragene legges som regel ut noen uker i forveien, for at det skal være mulig å koordinere med turnus eller annen jobb. Systemet er ryddig og oversiktlig, og noe vi får gode tilbakemeldinger på fra vikarene våre. Les mer om Aneweb og hvordan det fungerer her.

Vil du jobbe hos oss?

Hvis du har spørsmål eller synes det høres interessant ut å jobbe hos oss, er det bare å ta kontakt. Du kan sende oss en e-post eller kontakte oss via kontaktskjemaet nedenfor. Vi ser frem til å høre fra deg!